dijous, 3 d’abril del 2008

Una carta al director sobre la mala educació


M'aixeco avui al matí i em trobo amb aquesta carta al director. No sé per quin motiu, m'he imaginat a mi mateix presenciant l'escena, i això m'ha posat molt trist. Tant se val quines idees polítiques defensem, tant se val qui governi. Quan un jove maltracta una persona gran i els seus pares el defensen a capa i espasa, les bases de la nostra civilització comencen a trontollar. Un mal començament per a un dia tan esplèndit com el d'avui. Parlant de (mala) educació...


3/4/2008 CARTA DELS LECTORS

Carta d'un lector: 'Vaig presenciar una brutal pallissa d'un jove a un senyor d'uns 70'

Juan José Paniagua Cordero
Sant Boi de Llobregat

El 19 de març, Dia del Pare, vaig presenciar una brutal pallissa propinada per un noi de poc més de 20 anys a un senyor gran, d'uns 70, amb aparents problemes psicològics, davant del poliesportiu Pau Gasol, de Sant Boi de Llobregat, sembla que per una qüestió d'aparcament. Després de l'atac, l'heroi va fugir, encara que se'l va localitzar posteriorment perquè un usuari del poliesportiu havia anotat la matrícula del seu cotxe i en va donar compte a la policia local, que al cap de poc el va localitzar, el va detenir i li va prendre declaració. Es tracta d'un soci de les citades instal.lacions. Exactament al cap d'una setmana, em van citar al jutjat com a testimoni i, de manera sorprenent, vaig veure el món al revés: l'agressor actuava com a denunciant i anava acompanyat pels seus pares, per una noia i per una advocada jove; mentre que el pobre vell, amb la cara feta un mapa, només anava acompanyat de la seva dona i la filla.

La sentència està en suspens, però em pregunto què hauria passat si haguéssim vist les imatges a la televisió, com les de la noia equatoriana agredida als Ferrocarrils de la Generalitat. És una obscenitat que un presumpte delinqüent d'aquesta mena tingui una representació legal que defensi el que és indefensable i que sostingui amb desvergonyiment que ell és incapaç d'agredir un vell i que aquest tenia les ferides abans de la discussió. Aquests perdonavides haurien de ser sotmesos a un test psicològic abans d'entrenar- se per ser potencials màquines de matar. Suggereixo que aquest energumen sigui expulsat del gimnàs. Vull esborrar la seva imatge donant cops a un vell indefens.