dilluns, 5 de març de 2012

"13,99 euros", de Frédéric Beigbeder


13,99 EUROS


Títol: 13,99 euros
Autor: Frédéric Beigbeder
Any: 2001
Editorial: La Campana, 2001
Edició: 1a
ISBN: 84-95616-07-6
Nº de pàgines: 299

Novel·la satírica autobiogràfica que ataca sense cap mena de compassió la indústria publicitària en la qual va treballar l'autor, Frédéric Beigbeder. La novel·la explica en primera persona les vicissituds d'un publicista imaginat (però fàcilment identificable) mentre es troba immers en la creació d'una campanya publicitària per a una gran marca alimentària (Madone-Danone). Sexe, drogues, enveges, competència, bogeria, paranoia, amor, tot plegat permet l'autor recórrer el camí mental autodestructiu que porta cap a l'infern dels excesos i la pèrdua de la identitat. Octave vol ser acomiadat de R&W. Octave es droga amb cocaïna. Octave estima Sophie. Sophie es queda embarassada i no vol que Octave faci de pare. Octave folla amb Tamara, la noia de l'anunci. Octave odia Marc Marronier però plora la seva mort. Octave s'imagina a sí mateix assassinant a una vella a Florida. Octave no sap que realment l'ha matada. Octave ja no sap res... Personatges reals amb noms falsos, històries imaginades, anuncis publicitaris utilitzant els personatges protagonistes amb una altra identitat. Un llibre sobre la publicitat sense escrúpols usant el recurs del metallenguatge publicitari per tal d'arribar al fons de la nit del subconscient humà. "Els rics venen sabatilles de marca per poder comprar drogues, els pobres venen drogues per poder comprar sabatilles de marca". 

L'any 2007 Jean Dujardin (Oscar 2011 al millor Actor) va protagonitzar la pel·lícula 13,99 euros.