dimecres, 12 d’octubre de 2011

Més hores de matemàtiques a l'ESO

EL MODEL EDUCATIU A CATALUNYA

Ensenyament vol incrementar les hores de matemàtiques a l'ESO


La consellera espera contrarestar així els baixos resultats obtinguts pels alumnes de secundària en l'avaluació de competències bàsiques


Dijous, 7 de juliol del 2011 - 13:25h
EFE/Barcelona

La Conselleria d'Ensenyament vol augmentar el nombre d'hores de matemàtiques a l'ESO i donar més pes a l'àlgebra i a la geometria que s'ensenyen als alumnes d'aquest cicle. Així ho ha avançat aquest dijous Irene Rigau en declaracions als periodistes al Parlament. Aquests canvis es podran aplicar, com a molt aviat, a partir del curs 2012-2013.

La consellera ha explicat que un grup de treball de la direcció general d'educació secundària del departament s'encarregarà d'estudiar com concretar aquests canvis i de fer una proposta a experts i a centres escolars.

Segons els resultats de l'avaluació estatal de competències bàsiques difosos dimecres pel Ministeri d'Educació, realitzada entre alumnes de segon curs de l'ESO de totes les comunitats autònomes, els alumnes catalans estan per sota de la mitjana en competència en matemàtiques. Rigau ha opinat que aquests resultats constaten que els resultats en matemàtiques "no són satisfactoris", i per això ha defensat una "reformulació del nombre d'hores que es dediquen a les matemàtiques, però també del currículum" que s'imparteix.

Amb l'actual sistema educatiu, Catalunya destina 420 hores a les matemàtiques a l'ESO, mentre que la mitjana espanyola està en 490. Malgrat això, Rigau ha reconegut que hi ha comunitats que dediquen més temps a les matemàtiques i en canvi obtenen pitjors resultats que Catalunya. D'aquesta manera, ha volgut incidir en la tesi que augmentar el nombre d'hores no és garantia d'uns millors resultats, sinó que també compta en gran mesura el currículum educatiu.

El Periódico 07/07/2011