dimecres, 5 de març del 2008

L'Educació als EUA

2/3/2008 EDUCACIÓ

El 25% dels nens dels EUA desconeixen quan va arribar Colom a Amèrica

EL PERIÓDICO
NOVA YORK

Un estudi elaborat per l'organització nord-americana Common Core i ressenyat pel diari The New York Times revela que un de cada quatre adolescents dels Estats Units creu que Cristòfor Colom va arribar a Amèrica després del 1750 i no el 1492. L'enquesta, en què han participat 1.200 alumnes de 17 anys, evidencia un gran desconeixement en altres temes bàsics de literatura i història, cosa que suposa una "ignorància contundent", segons els autors de la investigació.
Més de la meitat d'enquestats van ser incapaços de respondre quan va tenir lloc la guerra civil nord-americana (1861-1865), potser l'episodi històric més rellevant d'aquest país després de la declaració d'independència (1776). Un de cada quatre també va identificar de manera errònia Adolf Hitler: la majoria pensen que el canceller alemany que va portar Alemanya a la segona
guerra mundial era un fabricant d'armes o fins i tot el president d'Àustria. Però els estudiants no van sortir malparats en totes les preguntes. El 97% va encertar al respondre que l'autor de la frase I have a dream (he tingut un somni) va ser Martin Luther King.

CRÍTIQUES A BUSH

Els autors de l'informe critiquen les polítiques educatives de Bush, que han suposat un augment de les proves de lectura i matemàtiques i la desatenció d'altres matèries des de l'aprovació de la llei d'educació el 2002. Així, el 62% de les escoles ho han fet a expenses de les ciències socials i l'art.

_____________________________________________________________________

Dedico aquest article a tots els intel·lectuals que no han entrat mai en una aula de primària o secundària, i que amb l'informe PISA es pensen que han trobat les respostes a tots els mals del sistema educatiu. Als que tot ho solucionen amb enquestes i amb la politització dels temes educatius. Als que l'escola no els importa gens i que prenen com a referent altres paísos com els EUA o Alemanya, on tot sembla que funcioni bé. Això no vol dir que el nostre sistema educatiu sigui millor o pitjor que els altres. Senzillament penso que tot intent de reduir-ho tot a un esquema causa-efecte conductista resulta inútil i, a més, una forma de desviar l'atenció del nucli del problema. Només començaran a canviar les coses quan siguem capaços de fer autocrítica al nostre etnocentrisme i copsant les connexions culturals d'aquesta manera d'entendre i interpretar la història. No és veritat que hi ha una part de la societat que proclama la desmemòria i el passar pàgina com a instrument polític? No hi ha certs sectors socials que trossegen la història oferint-nos només allò que interessa conèixer, esbiaixat i deslligat de tot el conjunt del passat? Si ho fem els adults, què podem esperar dels joves?...