dilluns, 16 de maig del 2011

Els alumnes discapacitats se n'hauran d'anar a centres especials

PER FALTA DE RECURSOS 

Ensenyament demana als discapacitats que es matriculin en escoles especials 

Els equips d'assessorament pedagògic adverteixen que faltarà personal per dedicar-lo a alumnes amb problemes

Dilluns, 25 de abril del 2011 - 11:36h.
EUROPA PRESS / Barcelona

Els equips d'assessorament pedagògic (Eaps) de la Conselleria d'Ensenyament han estat aconsellant a les famílies amb fills discapacitats que els escolaritzin en escoles d'educació especial i no en col·legis ordinaris durant la preinscripció escolar passada, davant la previsió que el pròxim curs faltaran vetlladors, segons ha explicat el col·lectiu de famílies amb fills dependents Papás de Alex.

Segons aquestes famílies, els Eaps --encarregats d'emetre un dictamen sobre les necessitats dels nens discapacitats-- estan aconsellant als pares que portin els seus fills a l'ensenyament especial per la "falta de recursos i vetlladors" que hi haurà el pròxim curs 2011-2012 als col·legis ordinaris per atendre la diversitat.

"Des de l'entitat detectem que els Eaps estan derivant les famílies a centres d'educació especial perquè els comenten quan van a fer la preinscripció que es preveu que per al curs que ve no es disposi de prou recursos per atendre les necessitats educatives específiques de cada alumne", ha explicat el president de Papás de Alex, Antonio Moreno. 

Una hora d'atenció especialitzada

Actualment, els nens discapacitats en escoles ordinàries reben una hora d'atenció especialitzada en tota la jornada, un temps "insuficient" per les famílies. "Estan aconsellant a les famílies que els seus fills vagin a l'educació especial pel benestar dels seus fills, però evidentment es tracta d'una qüestió econòmica", ha explicat una de les mares amb una filla d'11 anys amb paràlisi cerebral, Ana Ballesta, que assegura que la situació de l'ensenyament inclusiu no és la mateixa que fa quatre anys.

La professora i mare d'un alumne, de 13 anys i amb discapacitat intel·lectual, Carolina Ibáñez, ha explicat que, almenys, quatre famílies s'han acostat a l'associació al ser "temptejades" pels equips pedagògics per portar els seus fills a escoles especials al·legant que és per al bé dels nens. 

Integració social

Ibáñez apunta a la falta de recursos que el pròxim curs hi haurà en el sistema educatiu, a més de la no contractació de més personal davant l'arribada de 15.000 nous alumnes. Ibáñez ha explicat que el seu fill, que s'escolaritza mitja jornada en un centre especial excepte sis hores a la setmana, que va a l'ordinària, creu que el seu col·legi és l'ordinari, perquè allà "se sent més identificat" amb la resta d'alumnes i pot aprendre a un altre ritme.

L'entitat ha lamentat aquesta actitud de la conselleria malgrat el pla d'escola inclusiva 'Aprendre junts per viure junts', que preveu anar normalitzant la presència d'alumnes discapacitats a les aules ordinàries per augmentar la integració social.

El Periódico 25/04/2011