ANÀLISI DE LA FUNDACIÓ BOFILL
Un estudi conclou que la jornada intensiva augmenta la desigualtat
La investigació exposa que no hi ha relació directa entre els resultats acadèmics i les hores que els alumnes passen a les aules
Dijous, 8 de novembre del 2012 - 13:44h.
CARMEN HIERRO / Barcelona
Un estudi de la Fundació Jaume Bofill conclou que la implantació de la jornada intensiva en el 71% dels centres educatius de secundària de Catalunya pot augmentar la desigualtat entre els alumnes, ja que només s'aplica als instituts públics.
L'informe 'A les tres a casa?', presentat pel director de la fundació, Ismael Palacín, i la seva autora, la doctora en psicologia Elena Sintes, adverteix de la problemàtica i l'impacte social i educatiu que comporta la jornada escolar continua. Així, segons el seu estudi, hi ha una sèrie d'evidències que empitjorarien el rendiment escolar.
A més, que es tanquin els centres a les tardes i no es mantinguin activitats als instituts, apunta la investigació, incrementa les diferències entre els escolars, ja que depenent del poder econòmic de les famílies els nens accedeixen a unes activitats o a altres.
Resultats de l'informe
Entre les evidències que plantegen hi ha el fet que no existeix cap mena de relació directa entre els resultats acadèmics i les hores que els alumnes passen a les aules. "El més important és la qualitat de l'ensenyament, i els mètodes pedagògics que s'utilitzin", aclareix Sintes.
L'autora de l'estudi tampoc està d'acord que la jornada única augmenta el temps que els nens passen amb els pares, ja que "el 45% de les mares i el 72% dels pares no arriben a casa fins a les sis de la tarda", apunta Sintes.
La compactació de la jornada lectiva, comenta la psicòloga, és un model en retrocés a Europa "ja que s'està qüestionant i existeixen estudis que demostren els seus baixos resultats i les dificultats per conciliar la vida laboral dels pares amb l'horari dels fills". Aquest és el cas, comenta, d'Alemanya o Suïssa. L'estudi apunta que, cada vegada més, les jornades lectives tendeixen a augmentar-se.
El Periódico 08/11/2012
CARMEN HIERRO / Barcelona
Un estudi de la Fundació Jaume Bofill conclou que la implantació de la jornada intensiva en el 71% dels centres educatius de secundària de Catalunya pot augmentar la desigualtat entre els alumnes, ja que només s'aplica als instituts públics.
L'informe 'A les tres a casa?', presentat pel director de la fundació, Ismael Palacín, i la seva autora, la doctora en psicologia Elena Sintes, adverteix de la problemàtica i l'impacte social i educatiu que comporta la jornada escolar continua. Així, segons el seu estudi, hi ha una sèrie d'evidències que empitjorarien el rendiment escolar.
A més, que es tanquin els centres a les tardes i no es mantinguin activitats als instituts, apunta la investigació, incrementa les diferències entre els escolars, ja que depenent del poder econòmic de les famílies els nens accedeixen a unes activitats o a altres.
Resultats de l'informe
Entre les evidències que plantegen hi ha el fet que no existeix cap mena de relació directa entre els resultats acadèmics i les hores que els alumnes passen a les aules. "El més important és la qualitat de l'ensenyament, i els mètodes pedagògics que s'utilitzin", aclareix Sintes.
L'autora de l'estudi tampoc està d'acord que la jornada única augmenta el temps que els nens passen amb els pares, ja que "el 45% de les mares i el 72% dels pares no arriben a casa fins a les sis de la tarda", apunta Sintes.
La compactació de la jornada lectiva, comenta la psicòloga, és un model en retrocés a Europa "ja que s'està qüestionant i existeixen estudis que demostren els seus baixos resultats i les dificultats per conciliar la vida laboral dels pares amb l'horari dels fills". Aquest és el cas, comenta, d'Alemanya o Suïssa. L'estudi apunta que, cada vegada més, les jornades lectives tendeixen a augmentar-se.
El Periódico 08/11/2012