dissabte, 9 d’agost del 2008

Rússia: estiu de 2007 (IX)

Cinquè dia de viatge per Rússia (5 de juliol de 2007). Era un d'aquells dies desaprofitats durant qualsevol viatge, una jornada de transició entre dues ciutats. Tot i això, sabia del cert que seria una experiència interessant. En primer lloc, perquè agafava el meu primer tren a Rússia. En segon lloc, perquè travessaria la part rural del país. De tota manera, l'espera a l'hotel fins al migdia, el trasllat en metro i l'estona assegut a l'andana de l'estació de Moscou se'm van fer una mica llargues. El meu tren sortia de Sant Petersburg aproximadament a les quatre de la tarda...




El nom del tren era "Aurora". Un bon nom si tenim en compte la ciutat que havia estat visitant al llarg d'aquests quatre dies








Al llarg del trajecte de quatre hores vaig veure molt poc asfalt i molta natura. Els poblets estaven formats per unes quantes cases de fusta ben arreglades i comunicades per camins de terra. Només excepcionalment van aparèixer ciutats amb blocs d'edificis, estacions de tren i fàbriques, algunes de les quals presentaven un estil modernista molt curiós (tenint present el país on em trobava)
 


I com que anar en tren vol dir moure's d'un indret a un altre, a continuació hi ha dos vídeos amb les vistes que vaig poder gaudir des del meu confortable seient (amb lectura i berenar inclosos oferts per la companyia ferroviària russa) i des de la plataforma on vaig gravar aquestes imatges: